duminică, 7 iulie 2013

Flori si tuberculi

Dimineaţă de Duminică cu lumina strălucind special, sacral, cu aer de ectenii murmurânde şi ciripit de păsări care le recântă în alt grai, cu iz de tămâie şi busuioc şi dangăt de clopote, cu pace şi linişte plăcute ca apa de baie pentru bebeluşi şi o inevitabilă primenire sufletească şi trupească.
Plec la piaţă, mă pierd prin forfăiala de lume de această dată nefiresc de liniştită şi cumpăr, negociind cu gesturi ca-n filmul mut, pentru a-i dărui iubitei mele, un braţ de flori de câmp amestecate cu soiuri mărunte de grădină, margarete, maci, luberii, nu mă uita, patchouli, guraleului... acompaniate cu ţeposul asparagus, sublimul vălul miresei şi trancedentalul şi totodată banalul busuioc. Mai cumpăr şi patru kile de tuberculi de cartofi lungi, groşi şi noduroşi, mirosind a pământ şi-i duc toate acestea în dar iubitei mele, oferindu-mă astfel pe mine şi tot ceea ce mi-a dăruit Dumnezeu să simt pentru ea.

-Iubito, hai să ne-aruncăm în fân cosit, tu să priveşti cerul şi eu să mă bucur de el oglindit în ochii tăi, eu să scurm cu unghiile-n pământul din jurul tău şi tu să te bucuri de el scurmând în omoplaţii mei! Va veni, el timpul, când ne vom ostoi, dar să nu ne gândim defel la aceasta, nici la faptul că ţie nu-ţi place poziţia misionarului, la ratele restante, la datoriile la stat... nu mai avem nevoie de nimic, doar avem: tuberculi şi flori.

Doamne, ajută-mă să câştig astăzi la loto, căci eu mă leg, să cumpăr de toţi aceşti mulţi bani, TIMP.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu