duminică, 10 noiembrie 2013

Verde-n noapte

Fumasem prea mult şi-am deschis fereastra. În lumina răspândită din cameră, am văzut frunzele lăstarilor de vişin, verzi şi înrourate, tremurând tandru sub mângâierea unui vânt uşor. Indiferente la insomnia mea, la teama noastră de noi înşine, la întrebările nemărturisite, mai grele ca fumul, ce nu se dădeau duse-n splendoarea nopţii de primăvară tomnatică de afară. Televizorul bălmăjea ceva, pe-un canal de-ăla de deşteptizare, despre bomba nucleară de 50 de megatone, construită de Andrei Saharov prin '58 şi despre premiul pentru pace, ăla Nobel, primit de bombistolog în '75. L-am tras din priză...direct.
S-a aşternut tăcerea şi pentru că divinitatea-şi făcea, constant, vibrant, cuprinzător, sublim, silenţios, esenţial, genezic, tăcut, elementar, prezenţa, am ieşit afară aşa, gol puşcă şi-am răcnit:
-Bă, Tu n-ai somn? Eşti deja persuasiv!
Mi-au răspuns doar nişte câini de prin curţile vecinilor, cu câte două sau trei lătraturi ameţite.
Am intrat în cameră, m-am întins în patul cald, lângă femeia mea, n-am mai aprins nici o ţigară şi aşteptând să-mi treacă o erecţie rebelă, am adormit gândindu-mă la cât de cretină trebuie să fie meseria de bombistolog atomic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu